Hradečské paměti jsou archivovány Národní knihovnou

27.02.2019 02:04

 

Krátce před koncem roku 2018 jsem avizoval v rámci výčtu "co nás ještě do konce předešlého roku čeká", mimo jiné i odhalení velkého překvapení. Následovalo trošku otálení a pozdržení překvapení o dva měsíce, jelikož nebylo vše definitivní. A konečně nadešel ten správný den se pochlubit.

Již v měsíci listopadu 2018 jsem byl kontaktován pracovníky Národní knihovny České republiky. Bylo mi sděleno, že náš web Hradečské paměti včetně externí fotogalerie, by rádi zařadili mezi výběrové české webové zdroje určené k pravidelné a dlouhodobé archivaci internetu, s cílem jejich uchování pro budoucí historické a výzkumné účely. Po obligatoriích, tedy vyjádření mého souhlasu, uzavření smlouvy a vystavení obsahu našeho webu licenci Creative Commons se tak skutečně stalo a ke dni 21. prosince 2018 jsem měl uzavřenou smlouvu k archivaci a tato milá událost se tak pro nás stala i cenným vánočním dárkem.

Zařazením mezi výběrové webové stránky jsme získali jistotu, že obsah našeho webu Hradečské paměti bude několikrát ročně archivován a zůstane uchován v rámci fondu Národní knihovny České republiky. Archivní verze našeho webu budou dostupné přes webové stránky Webarchivu a katalog Národní knihovny ČR.

Technická část tj. zavedení našeho webu do rejstříku a fondu Národní knihovny běžně následuje s odstupem. První archivace našich webovek tak proběhla před dvěma týdny 13. února 2019 a na rejstříku Webarchivu bylo zrcadlo našeho webu zpřístupněno včera 26. února 2019. Jsme tedy již archivováni, on-line přístup k archivovaným verzím je možné přes rozhraní Webarchivu odkazem zde.

 

Mám velikou radost - snad největší od doby co jsem začal na Hradečských pamětech makat. Dosažení této mety beru jako veliké poděkování a ocenění k desetiletému výročí, kterého letos Hradečské paměti dosáhnou.

 

post on facebook 27. února 2019